AKO ĽUDIA ŽIJÚ V OMYLE. NEZNALOSŤ CYKLISTIKY

30.11.2022

70% ľudí si nevie vybrať vhodnú kategóriu bicykla.

Podľa štatistiky českého predajcu si 70% zákazníkov nevie vybrať vhodnú kategóriu bicykla a väčšinou žiadajú celoodpružený bicykel, s ktorým sa do terénu nikdy nepozrú. Ak by nebolo na ebajky veľké množstvo reklám a nefungovala nákazlivá nákupná psychóza, tak by niektorých ani nenapadlo sadnúť na bicykel. Chlap má 110kg a bude radiť štíhlej žene, že si má kúpiť ebajk a vraj bude spokojná. Iba rozumní ľudia uvažujú na základe fyzikálnych vlastnosti daného jedinca a jeho potrieb a nie na základe emócii. Redaktor sa pýtal cyklistu ako rýchlo ide. Odpovedal, že vraj pomaly a vraj keby mal horský, tak by šiel aj 50km/h. Tomu sa hovorí neznalosť cyklistiky. Veľa začiatočníkov žiaľ hodnotí horský bicykel, ako niečo rýchlejšie a potom prosia servis o tenšie plášte.

Niekomu vyhovuje ebajk len preto, že nikdy nevyskúšal poriadny klasický bicykel.

Aj ja som dlhé roky žil v omyle, nezaujímal som sa o iné kategórie než horský a zbytočne som sa trápil. Cestný bicykel som bral ako zbytočný. Bal som sa aj nášľapných pedálov, ako veľa ľudí. Teraz by som na horský bicykel pri cestnom výjazde ani nesadol a bez nášľapov tiež nie. Dokonca aj keď mám v pláne gravel trasy (prechod z jednej doliny do druhej), beriem cestný a priemerku mám 38km/h. Ja to môžem reálne porovnať, mal som 3 testovačky ebajkov a porovnávam svoju raketu vs. požičaný ebajk rovnakej kategórie v ten istý deň na tej istej trase. Ovládať ebajk v teréne je náročnejšie. Hlavne pre ľahších ľudí. Tuční s poškodenými kolenami to majú opodstatnené. Oni aj tak neskáču bunny-hop a nejazdia do náročného terénu. A ak áno, často to končí úrazmi.

Kolegyňa sa 5 rokov bála dotykového mobilu a teraz je na ňom závislá. Ona ho však porovnávala s tlačítkovým. Ebajkeri, ktorí nevyskúšali poriadny klasický, nemôžu reálne porovnávať. Pol hodiny vykladali ebajky na auto a nechutne nadávali. Išlo sa cez les, padnuté stromy, blato, pani z neho spadla, tak sa muselo kvôli nej otočiť a kolega jej ho vynášal po schodoch. Na klasickom bicykli potom druhy raz išla ako srnka.

Konzumný život

Samozrejme, že existuje 30% zákazníkov, ktorým ebajk reálne vyhovuje. 70% ľudí však úplne nevyužije jeho pridaný potenciál. U nás majú plnú komoru rôzneho kuchynského naradia, ktoré pokúpili v teleshoppingoch a nikdy v živote ho nepoužili. Tak je to so všetkým, ľudia chcú na jazdu po asfalte celoodpružený bicykel, lebo dáva pocit neohrozenosti ako SUV auto.

Nie každý je pedant, aby všetko dopredu prepočítaval, kde sa dá finančne ušetriť, alebo zvoliť inú variantu nákupu produktu, ktorý nebude mať obmedzenia (napr. hmotnosť, potreba nabíjať, potreba plánovať všetko podľa výdrže, zvýšená možnosť poruchy, atď.) Aj s mojim ľahkým bicyklom ledva vyskočím na chodník, chudák kolega, musí vynášať svoj bicykel toľké poschodia (našťastie tiež nemá motor). Mať veľkosť M, alebo 29" kolesá, tak ho do výťahu nedám. Mám len 2cm rezervy na zavretie dverí. AKU skrutkovač, keď som mal len 1 batériu, som chcel ju vyhodiť do koša, pravé v najpotrebnejšej chvíli sa vybila a čakať hodinu na nabitie sa mi nechcelo. Aj tak by to vydržalo vŕtať len 8 dier. Radšej používam vŕtačku na sieť. Batérie nemám rád v nijakom zariadení, okrem diaľkového ovládania, v ktorom vydržia 5 rokov. Telefón dávam nabíjať až keď na to upozorní. Kto by na to neustále dával pozor? Potom ho používam aj na nabíjačke a po 2 rokoch kupujem novú batériu za 10€. Pre ebajk stojí batéria aj 1100€, ak sa bude dať po viac rokoch zohnať taký typ. Na AKU vŕtačku sa už nedala kúpiť.

Ebajk by mal mať 12kg, aby sa dal používať aj bez batérie a nebol náročný v zjazde. Slabá žena, by sa na ebajku nespustila v ťažkom teréne, plnom blata, zákrut a kameňov. Ak mam jazdiť po asflatke, to radšej vezmem cestný bicykel a vyjdem kopec bez väčšej námahy. 60kg youtuberka recenzovala ebajk a zranila sa, že vraj v náročnom zjazde je to pre ňu ako pre 90kg chlapa 35kg ebajk. Aby ste z bicykla dostali čo najviac a bez obmedzení, treba ho vyberať pedantne po podrobnom naštudovaní. Ak by som mal ebajk, nevyniesol by som ho k jaskyni. Mal som čo robiť zvládnuť môj ľahký bicykel vyniesť na pleci. Prejsť rôznymi úzkymi koľajami od traktora, pomedzi kaluže a bunnyhop cez rigolu nie je možné. Často zastavujem a odrážam sa nohami, lebo v sedle by som vyjsť z rigoli (do ktorej som spadol), nevyšiel. To radšej vezmem cestný a vynesiem ho na pleci všade. Zjazdovať na ebajku by som sa neodvážil. Nemám skill a potrebnú hmotnosť. Ani sa nedivím prečo je toľko úrazov ebajkerov. Na tie cesty, čo jazdia rodinky s deťmi na ebajkoch po rovine, by som si logicky zvolil inú lačnejšiu kategóriu a nemusel plánovať nabíjanie.

Upozorňujem, ak nie ste silní chlapi, ebajk nezdvihnete.

A sú miesta, kde schody nie sú, iba popadané stromy a uvoľnené kamene. Jedine vyniesť na pleci. Ja obľubujem tento štýl a ťažko sa presviedča parťákov, niekam bicykle vynášať. Silnejší ebajker nepochopí, že nie všetci sú machri ako on. Poukazujem na obmedzenia, ktoré zažívajú niektorí ebajkeri, no nechvália sa, že sa trápili. Problémy berú ako normál. Preto vyzerá, že každý ebajker je s ním spokojný. Kto neochutnal lepšie, logicky po tom netúži a to svoje (ktoré aktuálne používa), berie ako bezchybné. Človek, ktorý špekuluje nad prevodmi, karbónom, gripmi, bezdušami, väčšinou jazdí na klasickom bicykli a vie prečo ho chce. Masa rodiniek len sadne a jazdí. Samozrejme ebajk logicky chvália, keď nepoznajú alternatívu. Žijú ako starí indiáni vo svete ktorý poznajú. Ostatní na rozdiel od nich rozmýšľajú pre a proti, inak by ebajk mali už všetci.

Dáta predaja môžu byť ohnuté v prospech podnikateľov

Štatistiky sú väčšinou zahraničné. Majú iné podmienky a preferencie na ebajky, väčšie platy, roviny, kopce, cyklotrasy a ebajky používajú na cestu do práce miesto auta. Osobnej skúsenosti verím viac. Slovensko je najhoršie v nákupnom šialenstve a aj podnikatelia sú tu najväčší podvodníci. Povaha ľudí je poznačená totalitou, ktorú kompenzujú nákupmi a zadlžujú sa. Na Slovensku je 3,3 milióna exekúcií a pred Vianocami si berú na splátky každý rok rôznu elektroniku. Najviac korupcie, najväčšie rozdiely medzi chudobnými a bohatými. Najviac porušujú predpisy a odblokovávajú ebajky, firmy podvádzajú zákazníkov, že vezmú peniaze a prácu nespravia, či ju odfláknu. Vo vysokej politike sa tiež najviac kradne práve u nás. Našu mentalitu nákupu zneužívajú aj rumunskí falošní pouliční predajcovia. Poznám človeka ktorý zarábal 670€ a kúpil drahý 2 minútový ohňostroj. Mohol si radšej kúpiť novu chladničku. Na väčšine ľudí vidím, ako kupujú veci bez úžitku, aj keď sa neustále sťažujú na drahé potraviny, že si nedokážu našetriť na bývanie a ich dedkovia si postavili dom. Miesto šetrenia, trávia čas v obchodných centrách, po exotických dovolenkách, každé 2 roky kupujú nový mobil, nový televízor a auto.

Ako funguje manipulácia reklamy (youtube)
Ako podnikatelia dôkazu vytiahnuť z ľudí peniaze. Osveta a boj proti konzumu je veľmi potrebný. Robiť chyby je ľudské, učiť sa však tiež a lenivosť má následky. Nákup tovaru je nákazlivý, bez ohľadu či ho využijú, je to čistá emočná hystéria. 50% ebajkerov žije v sebaklame, lebo ho žiaľ nemajú s čím porovnať. Preto moja kolegyňa nakúpila topánky a kabelky, ktoré po pár rokoch bez použitia vyhodila a sťažovala sa že nevyjde s výplatou.


Psychologické triky. Prečo je vás ľahké zmanipulovať
(youtube)

Vzhľad predáva

Výrobca vie, že keď krásne neónovo nalakuje bicykel osadený lacnými komponentami, môže ísť s cenou nižšie a bude žiadanejší masou ľudí, než keby ho spravil škaredý a osadil TOP sadou.
V práci nás to učili, že vzhľad predáva. Nad detailmi nemám špekulovať a mám sa starať, aby bol výrobok čistý, bez škrabancov a otlačkov prstov. Stačí aby sa spravila reklama a zaúraduje davová psychóza akéhokoľvek výrobku. To je fakt popísaný v psychologickej literatúre. Jasné, že keď sadnete na ťažké klasické enduro, bude to namáhavé. Na čo je ľudom na asfaltke horský bicykel? No lebo vyzerá cool. Aj po mobiloch bola kedysi na Slovensku masová hystéria. Každý sa chvastal koľko má megapixelov fotoaparát, kto má väčší displej a ten istý človek má teraz úplne malú starú Nokiu len na volanie a SMS.

Podľa psychológie sa 98% nakupujúcich rozhoduje na základe emócií a nie logiky.

Z tých 98% asi 40% nemá detailne naštudované vlastnosti daného výrobku a či to doma využijú. Príklad dôchodcovia, ktorí ma odsotili v obchode pri tlačenici o akciové kurčatá, ktoré boli za týždeň ešte lacnejšie (ja som chcel salámu). Alebo blackfriday, kde sú produkty drahšie, než inokedy a napriek tomu sa viac predávajú. Pred Vianocami sa vianočné ozdoby predávali za 10€, po Vianociach to prelepili nálepkou, že pôvodná cena 24€, teraz 15€. Stačí správne zaútočiť na city ľudí a produkt ide na dračku. Veľa ľudí som upozornil, keď som im povedal o lacnejších a šikovnejších riešeniach a hnevalo ich že vyhodili peniaze a že to som im mal povedať skôr. "Veď som ti hovoril, len ty si nepočúvala. Som zvedavý, kto ti tú haraburdu teraz kúpi?" Skoro sa rozplakala.

Popularitu robí marketing a klasické bicykle sú čoraz ťažšie, obuté na balónoch s 1-prevodníkom.

Kvalitný klasický celoodpružený bicykel stoji dnes aj 2000€ (umelo zvýšená cena, aby podporili trh s elektrobicyklami). Ceny určuje vo veľkej miere dopyt a pri takej cene už radšej investujú do lacného ebajku so základnými komponentami v cene3000€. Oni neriešia Tourney vs XTR, pružina vs vzduch, posed, oblečenie... Pre nich je to španielska dedina. Ja v kraťasoch a oni v páperovej bunde.

To nie sú ebajkeri, ale neskúsení ľudia na diskontných napodobeninách.

Dal som sa do diskusie s jedným skúseným ebajkerom o náročnej trase pre ebajky a povedal mi, že to nie sú ebajkeri, iba rôzni neskúsení ľudia s diskontnými kvázi ebajkami. Dôsledne si všímam ľudí na ebajkoch a pamätám si ich z predchádzajúcich rokov na spoločnej jazde. Ebajk ich unavil viac, ruky roztrasené, padali a tlačili tiež. Hmotnosť je náročná. Predavač hovoril, že veľa zákazníkov pred jeho kúpou vôbec nejazdilo na žiadnom bicykli. Na Svete je 8 miliárd ľudí. Je nezmysel veriť, že pokiaľ by všetci schopní vysadnúť na bicykel, dostali na rovný asfalt nejaký 25kg crussis a potom 7kg karbón, geometriou presne na mieru, za polovicu ceny, že by všetci zvolili ebajk. Tomu neverí nikto. Iba marketing sa o to snaží presvedčiť. Svetu vládne biznis a módu určuje reklama.

Ľudia sa boja veľkej vzdialenosti

(z diskusie)

Argument:
"Niekto odjazdí 25 km po rovine a je z toho 3 dni mŕtvy (netrenovany človek, nešportovec)."

Otázka: Môžete mi prosím vysvetliť, že celú zimu som vôbec nejazdil, nijako nešportoval, sedel pred televízorom, a potom bola hneď moja prvá jazda 40km (nastúpaných 650m v teréne na celoodpruženom klasickom bicykli), vôbec som nebol unavený a prešiel by som aj viac. Viem že ak chcem toľko prejsť, tak sa nesmiem ponáhľať. Ľudia sa však boja aj 5km jazdy a nevedia si šetriť energiu. Ako 10 ročný som mal prvú jazdu na detskom bicykli 32km pri nastúpaných 220m. Zvládol som to bez problémov a dokonca sme s otcom predbehli autobus zastavujúci na veľa zástavkách.

Netrénovaný človek je po 25km do mŕtva preto, že nevie zvoliť správny posed, plášte, správne sa obliecť, správny prevod, atď. Chce to trošku umu a nie kupovať zbytočne za 3000€ ebajk. Keby si cyklista všímal krásy prírody a nemyslel na to koľko ešte bude jazda domov, tak by prešiel viac km. Je to o psychike.


Prečo ľudia odmietajú jazdiť do práce na bicykli?


Nie pre chýbajúce cesty, ale že sa mi nechce. Keď som jazdil v 10st.C na bicykli, tak že mi šibe, že už je zima. Preto nejdú na bicykli. Môže postaviť aj zlatom dláždenú cestu, nepôjdu na bicykli.

Keď som prvýkrát vyšiel na starej rachotine, tak som bol po 4km úplne rozbitý a spotený. Potom som si naštudoval ako sa obliecť, kúpil vhodnejší bicykel, správny tlak v plášťoch, gripy, sedlo a po pár jazdách som spravil 60km na jeden záťah, iba s 1 pauzou. Teraz sa mi 4km zdajú tak málo, že rozmýšľam, či vôbec špiniť bicykel a do práce by som aj tak na ňom nešiel, ak by som ho nemal pod dozorom, alebo priamo v práci. Veď by ho ukradli, aj keď je to starý a lacný bicykel. Ono stačí dať o 2cm nižšie sedlo a strašne to unavuje.

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky