NEHODY NA EBAJKU A EKOLOBEŽKE

Správ o
nehodách (aj smrteľných) na elektrobicykloch v posledných rokoch pribúda.
Nepodceňujte ani novopostavenú cyklotrasu.
Najväčší problém elektrobicyklov je to, že veľa ľudí to nezvláda
fyzicky. Je to motorka, preto by na to mal byť povinný vodičák, ktorý overuje
aj fyzickú spôsobilosť daný stroj ovládať. Ľudia, ktorí nezvládnu normálny
bicykel, hľadajú spásu v ebajku s tým, že je to ako moped na ktorom nikdy nesedeli, no mýlia sa.
Elektrobicykle sa stávajú dostupnejšie aj pre
úplných začiatočníkov, ktorí dlho nesedeli na žiadnom bicykli a vyberú sa rovno
do náročného terénu. Počty nehôd zvyšujú aj požičovne, keďže ebajk si môže
požičať prakticky ktokoľvek.Prípad pani bez skúsenosti, ktorej musel
pomôcť naň nasadnúť prevádzkovateľ požičovne a ukázať jej ako sa to ovláda.
Naspäť ju z lesa odvážal vrtuľník. Niektoré nehody skončili tragicky.
2 nehody cyklistov na chodníku - môže za to hrboľ a
nepozornosť (fb pzsr)
Na horách zbytočne
umierajú mladí ľudia, pretože precenia svoje sily
Na čo by cyklisti
mali dávať pozor v týchto dňoch
O svojej plánovanej
trase vždy radšej niekomu povedzte
Pozor na jazdu na šmykľavom mokrom listí, pod ktorým
neviete čo sa nachádza, koreň, kameň...
(youtube)
Dokonalý raj bicyklov
v Holandsku sa rúca, nehôd pribúda
Ročne je v Holandsku priemerne okolo 200 úmrtí cyklistov. Problém je, že 69%
cyklistov na elektrobicykloch jazdí na cyklocestách príliš rýchlo.
Počet zásahov horskej služby rastie, najrizikovejším športom
je cyklistika
Horskí záchranári si už 2 roky evidujú štatistiky úrazov na
ebajkoch. Problémom je, že veľa ľudí sedí na ebajku v horách vôbec prvý krát.
Technika jazdy na ňom je ale trochu iná. Stroj je výrazne ťažší, a horšie sa
ovláda. To vedie v kritických situáciách k začiatočníckym chybám končiacich
veľmi ťažkými úrazmi, upozornil záchranár.
Štvrtinu nehôd pod vplyvom
alkoholu vlani spôsobili cyklisti, alkohol zvyšuje riziko nehody až 20x
(z diskusie)
...Nehodám sa vyhnete tak, že to nehrotíte, mne tiež vždy
všetci v zjazde ujdú až mi je trápne. Ale si poviem, že mi tých pár sekúnd, ktoré
stratím v zjazde, nestojí za to, aby som sa tam vysekal, mal niečo polámané,
alebo mi museli nebodaj volať vrtuľník. Radšej pomalšie a budem za trapáka, ale
domov dôjdem po vlastných...
...Ak by neexistovali ebajky, veľa ľudí by ešte žilo. Kúpili ho, lebo je to módna novinka, nie že by nevládali na
klasickom bicykli. Jazdiť na ebajku so stredovým motorom je ťažké a únavné.
Aby vôbec motor pomáhal, treba neustále šliapať 90ot./min. Ja som si ho požičal
a pre slabých nikdy viac. Motor E8000 je proste taký. To nie je zadný bafang. Naviac
to má 25kg a obuté traktor plášte a celý je ťažký na ovládanie. Ak šliapem 20ot./min. motor nezapne. Marketing
ebajkov spôsobil vysoký počet úrazov, hlavne u ľudí, ktorí 15 rokov
nesedeli na bicykli a zrazu si to idú vyskúšať do lesa. Horská služba viac
krát denne zasahuje. Tieto lacné ebajky majú naviac veľmi slabé brzdy, nevhodné ani na
klasický bicykel. Niekde výrobca musí šetriť, aby to nestálo 5000€...
Rizikom v cestnej
doprave sú nepoučení užívatelia elektrobicyklov
NEHODY ELEKTROBICYKLOV

(foto: Policie ČR)
Počet zranení na
elektrických bicykloch sa takmer zdvojnásobil
Nebezpečná rýchla jazda na odblokovanom ebajku. (youtube video)
Cyklista na elektrokole si při pádu prorazil
lebku.
Ďalšia tragická nehoda, tentokrát zomrel
šesťdesiatnik na elektrobicykli.
Móda elektrokol zaměstnává sanitky. Letní cyklisté
přeceňují síly, úrazů nezkušených jezdců přibývá.
Spadl z elektrokola u Nové Bystřice a úraz byl
smrtelný.
Ostravští chirurgové řeší více úrazu z elektrokol
a elektrických koloběžek.
Senioři na elektrokolech? Nebezpeční pro sebe i
své okolí.
Elektrokola prokleti hrozba nebo prinos.
Češi na elektrokolech riskují, jízdy na horách
končí úrazy.
Těžký úraz na elektrokole v Jeseníkoch.
S počtem elektrokol rostou i úrazy z jízdy. Bez
helmy nevyjíždějte.
Na horách stoupá zájem o elektrokola, s tím ale
přibývá i úrazů.
Přibývá pádů z elektrokol, lidé podceňují rychlost
i delší brzdnou dráhu.
Počet elektrokol roste, řada z nich má tuning,
který není v provozu legální.
Na jihu Čech našli dalšího mrtvého cyklistu. Při
pádu z elektrokola si prorazil lebku.
Češi tloustnou a místo kola si koupí radši
elektrokolo.
Elektrokola bodují: Přibývá ale úrazů, cyklisté
volají záchranáře i kvůli baterkám.
Úrazů na elektrokolech skokově přibylo, poslanci
chtějí nařídit helmy.
Z elektrokol se stala hrozba. Jezdci ohrožují sebe
i okolí.
Elektrokol v Česku přibývá. A s nimi i úrazů.
Horská
služba od letošního roku ve svých statistikách založila novou kategorii: úraz
na elektrokole (fb video)
Cowell si po pádu z elektrokola přelámal páteř, je
po pětihodinové operaci.
Epizóda Doktorská rada - S počtem elektrokol
rostou i úrazy z jízdy. Bez helmy nevyjíždějte.
Lidé si dodatečně zvyšují rychlost elektrokol.
'Dělá to z nich nebezpečná vozidla,' říká odborník.
Cyklistka na Šumavě nezvládla elektrokolo, letěl
pro ni vrtulník.
Tři smrtelné nehody na elektrokolech
v Podorlicku.
Vážné následky nehod cyklistů souvisí podle
policie s oblibou elektrokol u starších lidí.
Při střetu dvou cyklistů na Třeboňsku zemřel muž
na elektrokole.
Tragická smrt na elektrokole: Senior (†86) zahynul
po nehodě u Dobřejovic.
Smrt na elektrokole v Krkonoších.
Senior na elektrokole zemřel po střetu s jiným
cyklistou na trase u Třeboně.
Muž při jízdě z kopce spadl z elektrokola, v
nemocnici zemřel. Neměl helmu.
Tragédia v Chorvátsku: Pri dopravnej nehode zahynuli
dvaja cyklisti zo Slovenska.
Vrtulníky nestačily odvážet zraněné cyklisty z
Jeseníků. Mezi nimi i děti.
Tragické nehody cyklistov na elektrobicykli sa
zvyšujú: Z toho počtu vás zmrazí!
U Prahy se zabil cyklista na elektrokole. Spadl z
pětimetrového srázu.
Mŕtvy cyklista
na elektrobicykli v Malej Fatre. (fb horská služba)
Nehod s
elektrokolem přibývá, starší lidé často nezvládají náročnou jízdu
Zůstáváte s
elektrokolem cyklistou? Nepoučení jezdci znamenají riziko
Úraz cyklistky
na elektrobicykli v oblasti Hrabova.
Úraz mladého
cyklistu na Modrom zamate
Vážny úraz
cyklistu pod Sliezskym domom
V Rakousku
zemřel Čech na elektrokole. Sjížděl prudký kopec bez přilby. Další se vážně
zranil.
Na Kroměřížsku
našli mrtvého cyklistu. Vedle něj leželo elektrokolo.
Dievčatko na
ulici zrazil elektrický bicykel: Nehoda ju poznačila na celý život
Polícia varuje:
Elektrobicykel nie je obyčajný bicykel!
Posádka
leteckých záchranárov pomáhala cyklistovi v bezvedomí (fb air)
Pád cyklistu
pod Kráľovou hoľou
Cyklisté na
elektrokolech vjeli do cesty motorkáři, střetu nezabránil a polámal si kosti
Pád z
elektrokola skončil vážným zraněním
Záchranářům v
Orlických horách přibývá práce po úrazech při pádu z elektrokol. Často jde o
seniory
Polícia
kontroluje odblokovanie rýchlosti elektrobicyklov (youtube video - správy)
(Odhaduje sa, že v Českej republike je prečipovaných
160 000 ebajkov.V rokoch 2017 - 2021 zomrelo v Čechách na elektrobicykli 26 cyklistov.)
Resuscitace se
šťastným koncem
(Starší cyklista dnes krátce po obědě zkolaboval
kousek pod střediskem Ovčárna.Vďaka ebajkom sa do ťažkého terénu dostanú aj tí,
čo ten terén už pre nich nie je vhodný. V prípade zmiešanej skupiny
bajker/ebajker, bajker dostane infarkt, lebo nechce zdržovať ebajkera, alebo sa
ebajker pri zjazde zabije. Najlepšie je samostatná skupina bajkerov a
samostatná skupina zťp ebajkerov. Čakávajú sa len veľmi dobrí priatelia a
manželia. Občasných menej zdatných kamarátov potom na spoločný výjazd nevolajú.)
70 ročný cyklista na
elektrobicykli zrazil chodkyňu (fb pz sr)
Neukáznění jezdci ohrožují sebe i přírodu. Elektrokola se
vymkla kontrole
67-ročný cyklista na elektro bicykli utrpel ťažké zranenia
Jazda v teréne býva náročná aj pre skúsených jazdcov na akomkoľvek bicykli a môže skončiť
smrťou
Vďaka ebajkom sa dostanú do
náročného terénu aj neskúsení cyklisti a často to končí úrazmi, alebo aj
smrťou.
Neskúseným ebajk do rúk nepatrí. Pád ženy pri zastavení ťažkého ebajku do rokliny. (fb video)
Ťažký úraz 34-ročného cyklistu na elektrobicykli (fb pzsr)
Narazil do stĺpu verejného osvetlenia a zostal ležať v
bezvedomí. Utrpel zranenia s predpokladanou dobou liečenia viac ako 42 dní.
Počet výjazdov
horskej služby rastie. Dôvodom sú elektrobicykle a adrenalínové športy
"Problémom je, že veľa ľudí sedí na ebajku na horách iba prvý krát. Technika
jazdy na ňom je ale trochu iná. Stroj je o poznanie ťažší, a preto sa horšie ovláda.
To môže viesť v náročných situáciách k začiatočníckym chybám končiacimi aj veľmi
ťažkými úrazmi,"
Šumavu projíždí na elektrokole stále více lidí,
přináší to nové problémy.
Horská služba si už ve statistikách úrazů dokonce zavedla novou kolonku –
zraněných jezdců po pádech z elektrokol.
Smrteľná nehoda 59
ročného muža na elektrobicykli v Gelsenkirchene
Rizikom v cestnej
doprave sú nepoučení užívatelia elektrobicyklov
Muž na elektrobicykli
narazil do stromu, nafúkal 2,27 promile a hrozí mu ročné väzenie
2 zrazení elektrocyklisti počas jednej hodiny
Nehoda dôchodkyne na
ťažkom elektrobicykli bez prilby a po chodníku (facebook video)

(zdroj: youtube)
Prechádzka na lesnej ceste sa zmenila na boj o život.
"Do 42-ročnej Ivany cyklista vrazil v plnej a vysokej rýchlosti. "Absolútne nebrzdil, on si myslel, že prejde nejak. Keď prišiel súdny znalec, tak poprosil cyklistu, aby vyšiel hore na kopec, aby sa spustil a aby skúsil ubrzdiť. Viete čo povedal? Že on sa bojí brzdiť na takých kameňoch. On sa bál o seba, že by nespadol,"
Že by na elektrobicykli? Podobná situácia bola, keď prevádzkar požičovne pomáhal nasadnúť žene na elektrobicykel, aj keď 15 rokov nesedela na žiadnom bicykli. Nemala ani prilbu a potom ju odvážala horská služba. Zdieľané elektrokolobežky sú tiež riziko, keď ľudia nemajú na nich najazdené kilometre a nemajú skill.
Džínsy na lyžiarskych tratiach a poškodzovanie lyží ostatným.
Taký človek by mal ostať doma, rovnako ako niektorí ebajkeri (youtube)
Ľudia tohto typu robia hanbu celej cyklistike a problémy ostatným
normálnym cyklistom. Pribúdajú zákazy, zatvárajú lesy, na cykloceste je chaos,
zastavia priamo do jazdnej dráhy a robia si tam fotky. Jazdia v protismere,
nezvládajú riadenie a nechcene zapríčinia pád ďalších cyklistov. Z obývačky
ich vytiahla reklama na motor bez vodičáku, aj keď sa potom trápia a volajú horskú službu. Mali by sa učiť postupne na bezmotorovom bicykli. Nie je to o starobe, kde
starší cyklista už nevládze prejsť 8000km ročne. Vidia to v televízií, 15
rokov nesedeli na bicykli, požičajú si motorový a idú si to vyskúšať.
Potom ich odváža horská služba.
Z diskusie
1)...Kolega z práce prišiel, že ide na dva dni na Šumavu a že si
požičia bicykel a bude jazdiť. Aha vlastne ebajk, pretože chce podľa jeho
slov, za dva dni vidieť všetko. Vrátil sa rozsekaný, pretože pri zjazde z kopca
išiel moc rýchlo a spadol...
2)...Sú
prípady, keď sa ebajkeri vydajú do fakt náročného terénu, lebo však to pedáluje
za nich a potom majú strach s takým závažím zísť dole. Alebo sa im na zlom
mieste vybije batéria. Šach mat. V týchto prípadoch, keď človek zjavne precenil
svoje schopnosti, by si mali výjazd záchranárov zaplatiť z vlastného. A platiť
by to malo aj pre iné športy. Zrazu by záchranári už nemali tak často výjazdy...
3)...Minule nás jeden ebajker nebezpečne obiehal na úzkom trialy,
ale za 30 metrov letel o zem, serpentína a dal moc wattov, asi by sa mu hodila
aj trakčná kontrola na turbo mode...
4)... Zmeniť nemotorové vozidlo na motorové, bez patričných
povolení a papierov, nie je neškodný tuning. Zároveň používanie motorového
vozidla na cyklistických chodníkoch a lesných cestách je zakázané a pri
prichytení patrične pokutované. A začína to rovno v predajniach - pri predaji
sa vás opýtajú, či to chcete za 200 Eur prečipovať, aby ste mohli jazdiť
rýchlejšie. Samozrejme, že dá tie dve stovky a po dvoch mesiacoch jazdenia odpočíva
- zlomená kľúčna kosť, nezvládol zjazd v lese. Kedysi sa trochu vozil, ale
nikdy na MTB, ani v lese. A pritom, kúpu pedelecu schváujem, je dôchodca, po
infarkte, potrebuje sa hýbať...
5)...Ebajker na úzkej cykloceste obieha iného cyklistu a je
mu u zadku, že oproti niekto ide však uhnite všetci, idem JA!!! Ďalší na
takom blbom mieste, kde ja vždy púšťam oprotiidúcich, lebo z druhej strany sa tam
ide zle na zúženom mieste, ale on sa tam natrepe. Poniektorí by sa mali aspoň
naučiť ovládať tie stroje, prichádzal som k jednému čo sa vliekol po rovine, otočil
sa a začal tak balansovať, že som len čakal, kedy sa na mňa zvalí s tým
buldozérom...
6)...25km/h
je pomerne veľká rýchlosť pre niektorých ľudí, ktorí by sami túto rýchlosť na bicykli nedosiahli. Keď stretávam babičky na upravených elektrobicykloch svištiacich
cez mesto nad 30km/h, bez prilby, tak sa desím. Nemám problém s rýchlosťou
32km/h, ale od 15km/h už s vodičákom, povinnou prilbou a všetkým čo
treba k motorke...
7)...Splašeného
elektro-koňa (ebajk) si za peniaze kúpite, techniku jazdy už nie, preto je toľko
nehôd...
NEHODY ELEKTROKOLOBEŽIEK

(foto: Policie ČR)
Podľa lekárov a polície je elektrokolobežka z pohľadu ich počtu a nehôd, najnebezpečnejší dopravný prostriedok.
Počet nehôd elektrokolobežiek vzrástol za posledných 5 rokov 10-násobne. Od
roku 2024 bude preto v EU platiť povinné poistenie pre elektrokolobežky s rýchlosťou
nad 25km/h, alebo ak majú hmotnosť nad 25kg, tak už od rýchlosti nad 14km/h.
Od začiatku roka za 8 mesiacov eviduje polícia 67 dopravných
nehôd kolobežkárov. Za týždeň pod vplyvom alkoholu polícia odhalila 15
kolobežkárov, Na urgente pribúda stále viac úrazov kolobežkárov. Úrazy na
spaľovacích skútroch nie. Problémom je, že sme zo športového náradia urobili ťažký a rýchly nebezpečný dopravný prostriedok s malými koliesami, ktorí môže riadiť takmer ktokoľvek a spadá do skupiny ako cyklistov, tak aj chodcov. Západné krajiny si to uvedomujú, stále viac ho zakazujú a rôzne obmedzujú. Dokonca skonfiškujú.
Elektrokolobežka je silno emočný prostriedok, s vysokým rizikom nehody, čomu napomáhajú používatelia bez skúseností, keďže na nej môže jazdiť prakticky ktokoľvek a tiež jej nestabilita.
Napriek tomu, že na ich malý počet je percentuálne nehôd oveľa viac, než je to
u bicyklov, 99% ľudí myslí v prítomnosti silno emočne, že sa im nič nemôže stať a že nehody sú len v televízií.
Žiaľ viacerým kompetentným ľuďom nejde
o bezpečnosť ale iba o peniaze a udržanie si miesta. Tak to bolo vždy. Aj
keby bolo každý deň 10 mŕtvych ľudí s účasťou kolobežky, tak by ich nepresvedčilo. Ich skôr presvedčí,
čo si mysli firma na zdieľané kolobežky a ako sa hovorí: "po nich aj potopa".
Voľné jazdenie na elektrických kolobežkách skončilo. Od tohto
dátumu musíš mať PZP
Technické
parametre výkonnejších kolobežiek uvádzajú maximálku aj 100km/h a vážia 55kg.
Jazdiť na takom stroji bez prilby a na verejných komunikáciách môže hraničiť so
šialenosťou. Na kolobežke totiž vo väčšine prípadov stojíte, takže máte ťažisko
poriadne vysoko a malé kolieska sú na rozdiel od bicykla, oveľa citlivejšie na
všetky nerovnosti, obrubníky a ostatné prekážky. K nehode s fatálnymi
následkami je tak veľmi blízko.
Lekár o letných úrazoch detí: Kolobežky už predbehli aj trampolíny
Lekárka z detského urgentu zverejnila zoznam 5
darčekov, ktoré po sviatkoch začnú plniť detské pohotovosti. Medzi ne patria
elektrické hoverboardy a elektrické kolobežky.
Deti si na
nich lámu ruky, lakte, a dochádza aj ku zraneniu hlavy. Deti sú na nich rýchle
a keď narazia na nerovnosť, preletia cez riadítka.
Alarmujúci nárast úrazov detí na elektrických kolobežkách
V roku 2024 v Bratislavskom
kraji došlo k 23 dopravným nehodám kolobežkárov. 2 mŕtvi a 16 zranených
(fb pzsr)
Viac ako polovicu z nich zavinili práve oni.
Nehôd kolobežkárov pribúda. Pozrite
si tipy, ako sa správať na ceste, aby ste jazdili bezpečne
(Policia eviduje za neceleho pol roka 38 nehôd.)
Takmer každá dopravná nehoda
kolobežkára končí so zranením (fb pzsr)
Tretia nehoda na e-kolobežke behom
pár dní. Polícia apeluje na bezpečnosť v premávke.
Prvá smrteľná nehoda jazdca na
elektrickej kolobežke.
Dve ženy na kolobežke zrazili a
zabili v Paríži mladú Talianku. Z miesta nehody ušli.
Elektrické kolobežky a nehody na
cestách: čo robiť, ak spôsobíte škodu?
Nehôd kolobežkárov pribúda. Pre
zdieľané kolobežky platia obmedzenia.
Kolobežkár v protismere čelne
naradil do auta, skončil v trnavskej nemocnici.
Muž při sjíždění kopce na
elektrokoloběžce havaroval a utrpěl těžké zranění.
Pri zrážke s autom sa zranil
11-ročný chlapec na elektrickej kolobežke.
Ďaľší e-kolobežkár skončil na
kapote. Za 5 dní 3 nehody a 2 zranení. (fb pzsr)
Jazdiť s kolobežkou v protismere?
Takto to dopadlo (fb pzsr)
Muž sa na kolobežke premával priamo
po ďiaľnici (fb pzsr
video)
Koloběžkář z Karvinska byl v černém
takřka neviditelný. Auto ho odmrštilo do příkopu.
Nehoda kolobežkára 1. (youtube
video)
Nehoda kolobežkára 2. (youtube
video)
Nehoda kolobežkára 3. (youtube
video)
Nehoda kolobežkára 4. (youtube
video)
Pád z kolobežky (youtube
video)
Nedobrzdenie ťažkej elektrokolobežky. (youtube
video)
Dvaja mladíci jazdili na
elektrokolobežke pod parou. (fb pzsr video)
Radar zachytil prejav číreho
šialenstva: Mladík sa rútil na kolobežke 68km/h
Neviditeľný stojan na bicykle ? Jazda na elektrokolobežke po terase
skončila bolestivo. (fb pzsr)
Vrazil do kolobežkára, ten nehodu
neprežil: Policajti šoférovi v momente zadržali
vodičák (fb pzsr)
Nehodu kolobežkára s BMW v Senici
zachytila kamera
Kolobežkár v Poprade na chodníku
zrazil dievčatko: FOTO Polícia pripomenula pravidlá jazdy
Vážna nehoda na elektrokolobežke:
Jeden muž je mŕtvy, žena vo vážnom stave
Banskou Bystricou
otriasla tragédia, dopravná nehoda našli mŕtveho muža s kolobežkou
Hrozivé nehoda z Brna: Kuriér na
kolobežke nedal prednosť v jazde
Tragický nález polície! Kolobežkára
našli na priechode bez známok života
Tragédia na hrádzi v Trenčíne: Telo
kolobežkára († 50) našli bez známok života
Za 3 dni riešime 4 nehody s deťmi -
Zrazení kolobežkári, cyklistka aj chodec (fb pzsr)
Vodička na elektrokolobežke na
chodníku zrazila chodkyňu a zranila ju. (fb pzsr)
Ďalšie 2 nehody kolobežkárov, jeden
skončil v bezvedomí (fb pzsr)
Zrážka na priechode pre chodcov -
mladá kolobežkárka utrpela vážne zranenia (fb pzsr)
Zrážka dvoch kolobežkárov s
hrozivými následkami (fb pzsr)
Nehoda 2 tinedžerov na jednej
ekolobežke, 15 ročný vodič ekolobežky nafúkal 1,15promile. (fb pzsr)
Kolobežkárka zrazila chodca, ten sa lieči už rok. (fb video)
Nehôd s cyklistami po víkende opäť
pribudlo. Zrazené boli aj teenagerky na e-kolobežke (fb pzsr)
Pád 11 ročného chlapca z kolobežky v
stredisku Malinô Brdo
Ambulance plní e-koloběžkáři. Jezdí
riskantně a bez helmy
Pád z kolobežky v Bobroveckej doline
Ošetrenie kolobežkárky na Dedovke
Kolobežkár roka: Z cesty padol
do trávy, nafúkal viac ako 3 promile (fb pzsr)
Úraz kolobežkára pod Martinskými
hoľami
58-ročná žena po páde z kolobežky
skončila so zranením v nemocnici (fb pzsr)
Muž z okresu Košice - okolie sa pri
páde na ťažkej elektrokolobežke zranil. V dychu mal 1,67 promile (fb pzsr)
Pád z kolobežky na Martinských
holiach
Muž na jednokolke predbehol auto,
stratil však rovnováhu.
Opitý kolobežkár nezvladol riadenie a
utrpel zranenia
(fb pzsr)
Nehody cyklistov pribúdajú, na spoločnú
jazdu na e-kolobežke doplatili aj dve tínedžerky
Jazda na kolobežke sa stala Jozefovi (†
33) osudnou: Deti už svojho otca nikdy neuvidia
V dôsledku zrážky s vozidlom utrpel
kolobežkár viaceré zranenia (fb pzsr)
Kolobežkár v tmavom oblečení a bez prilby zomrel pri nehode
s autobusom
Kuriér na kolobežke nedal prednosť, z hrozivo vyzerajúcej nehody našťastie vyviazol
Muž na Zlínsku nezvládol rýchlu jazdu na kolobežke, následky
pádu neprežil
Nehoda 37-ročného muža na
elektrokolobežke (fb pzsr)
Za deň 2 nehody e-kolobežkárov s chodkyňou a cyklistom,
ktorí skončili v nemocnici (fb pzsr)
33 ročný muž si v meste na zdieľanej elektrokolobežke
spôsobil zranenie. Previezli ho do nemocnice. (fb pzcr)
Ja som si ju požičal a po 15m v malej rýchlosti som spadol. Šialený vynález. Vyberanie
pokút, alebo zavedenie povinnosti ako pre motorkárov, by spôsobilo nenávisť k štátnym
orgánom a stratu voličských hlasov.
Opitý ekolobežkár zrazil na chodníku 7-ročné
dieťa (fb pzsr)
Žena nezvládla jazdu na
elektrokolobežke a zranila sa
55 ročná žena na kvázi
elektrokolobežke podľahla zraneniu na priecestí
pri zrážke s vlakom. (fb pzsr)
62 ročný Slovák sa zabil v Taliansku na
elektrokolobežke
Drsný pád ženy z elektrokolobežky. (fb video)
Po páde z ekolobežky dostala okoloidúca žena panický záchvat (mojevideo)
Dve nehody e-kolobežkárov
(fb pzsr)
Ekolobežkár zrazil chodkyňu,
v nemocnici podľahla (fb pzsr)
Opitý kolobežkár
skončil so zlomenou nohou (fb pzsr)
Tragická nehoda v
Česku: Muž prišiel o život po páde z elektrickej kolobežky
Tri pády z kolobežky:
Žena skončila v bezvedomí, päťročný chlapec si zlomil ruku
Dávida (†23) našli po
Silvestri vedľa kolobežky. Ak by mu kamaráti pomohli, možno by prežil
Na kolobežke sa viezla aj s dieťaťom. Dve autá
zastavili, tretie nie, došlo k zrážke
Dve osoby na jednej kolobežke, dieťa pod 15 rokov a na riadidlách školská taška.
Syn bývalej superstáristky
si na kolobežke zranil nohu
Úraz kolobežkára na Martinských holiach
Hromadný
pád elektrokolobežkárov na ceste plnej áut
Nehoda na segwayi
(fb video)
Štatistika bratislavských
kolobežkárov: Od začiatku roka 2024 desať nehôd a jeden mŕtvy
Sedem zranených, jeden mŕtvy. Nehôd zapríčinených kolobežkármi v Bratislave pribúda
Vážne zranenie na elektrokolobežke
pri jej poškodení (facebook)
Aj pre toto treba reguláciu kolobežiek a minimálne ŠPZ-ku.
Opitá vodička zrazila
3 deti na jednej elektrokolobežke, jedno z detí sa bude liečiť viac ako 45
dní
Tu sa ukazuje, že ak by boli
elektrokolobežky regulované, nemuselo sa to stať. My sme ako deti skákali cez
švihadlo, cez gumu, hrali sa na schovávačku, alebo hrali futbal. Kolobežkár s
autom ťahá vždy za kratší koniec a autá zakázať nejde. Bez auta vás nevezmú do
práce a ísť 20km v daždi, alebo mraze na elektrokolobežke každý deň,
je nepredstaviteľné. Treba aj zaviezť deti do školy, lebo autobus nejde. Cyklochodníky sa nedajú postaviť tak ,aby
nepretínali cesty. Aj v Holandsku pri ich ukážkových cyklotrasách, umiera 200
cyklistov ročne. Ak sa toto ťažké rýchle športové náradie nebude v cestnej
premávke regulovať, jediné čo pribudne, budú zranení, alebo mŕtvi chodci a
kolobežkári. Tá opitá žena by aj tak nešla na kolobežke keď má auto. A aj opití
kolobežkári zrazili a usmrtili ľudí. Tej žene teraz zakážu riadiť auto. A čo
spraví ona? Presadne na kolobežku, lebo tú jej zakázať nevedia.
Pád muža na
elektrickej jednokolke – podbehol mu na chodníku pes (fb video)
Auto zrazilo
kolobežkárku na prechode pre chodcov
Tinedžera na
elektrickej kolobežke zrazilo auto, nehoda sa stala neďaleko školy
Elektrická jednokolka je
nebezpečný vynález, na verejnej komunikácií ešte nebezpečnejší (fb video)
Do matky dvoch detí
vrazil cyklista! Boj o život, prišla o časť lebky: Prečo nebrzdil? Toto je jeho
šokujúca reakcia
Na e-koloběžke v prilbe a bez sluchátiek, apelujú záchranári.
Pribúdá nehôd
Kolobežkár roka: Z cesty padol do trávy, nafúkal viac ako 3
promile (fb pzsr)
Ignorovanie rád polície a porušovanie dopravnych predpisov, prinieslo
kolobežkárovi prevoz sanitkou do nemocnice (fb pzsr)
Muž v Žiline spadol z kolobežky,
neuveríte koľko nafúkal
Žiadny vážny postih mu nehrozí, kvôli zastaranej Slovenskej legislatíve.
Počet nehôd elektrických kolobežiek je stále vysoký
Vodič dal
na prechode ukážkovú prednosť chodkyni, no pre vysokú rýchlosť kolobežkára,
nestihli reagovať
Nočná jazda
kolobežkára skončila tragicky (fb pzsr)
Nehoda na horskej
kolobežke vo Veľkej Rači
Kolobežkár narazil do zaparkovaného auta a odišiel z
miesta nehody
Nemecko - Počet úmrtí a zranení pri nehodách na e-kolobežkách
sa v roku 2023 zvýšil. Odborníci vidia pri ich používaní riziko
Polícia v roku 2023 v Nemecku zaregistrovala 9 425 nehôd na e-kolobežkách, pri
ktorých sa zranili ľudia. To bolo o 14,1 percenta viac ako v predchádzajúcom
roku.
Kolobežka vrazila do auta na hlavnej: Opití boli kolobežkár
aj spolujazdkyňa
Smiešne cez slzy, ale zároveň smutne je ako naivná polícia stále len
apeluje, aby ľudia dodržiavali predpisy. Na tie im ľudia zvysoka kašľu, keď sa
to nijako nerieši.
Cyklokuriér zrazil na
Hviezdoslavovom námestí sedemročného Vilka a ušiel. Chlapcova mama nám
prezradila detaily
Kuriéri sa najviac ponáhľajú, kvôli väčšiemu zárobku a boja sa že prídu
o jedinú prácu, ktorú si ledva zohnali. Preto ujdú z miesta nehody.
Luciu zrazil kolobežkár priamo
na chodníku: Neskutočné ako jazdia, hovorí
Trnavčan pri cúvaní takmer zrazil rútiacu sa
kolobežkárku, obdobný príbeh sa odohral aj v Seredi
Polícia našla v noci na ceste ležať 12-ročného chlapca s
kolobežkou. Maloletý mal vypité
Zlaté Moravce – Kolobežkára našli v bezvedomí na ulici. Polícia hľadá svedkov nehody
Kolobežkár nedobrzdil
a takmer skončil v kufri auta (fb pzsr)
Kolobežkárku na
chodníku v centre Nitry zachytilo auto. Pomáhali hasiči
2 kolobežkárki v Spišskom Štvrtku vošli do dráhy
traktora a spôsobili jeho nehodu
Čas reportáže od 19:34
Zrážka 2 kolobežkárov s hrozivými následkami (fb pzsr)
1762 dopravných nehôd
v roku 2023 zahŕňajúcich e-kolobežky, traja mŕtvi a 1607 zranených
149 nehôd na elektrokolobežiek
v Salzburgu v predchádzajúcom roku: ÖAMTC zistilo dve anomálie
11-ročnný školák na kolobežke vbehol pod
auto, skončil v nemocnici
Auto
zvalcovalo na priechode pre chodcov kolobežkára
Muž na ekolobežke
unikal polícii, narazil do policajného auta a zranil sa
50 ročného chodca vo
Viedni zrazil a zranil 14-ročný elektrokolobežkár
Zvýšené riziko nehôd:
Volajú po prísnejších pravidlách pre elekrokolobežky a bicykle
Jazda na e-kolobežkách a bicykloch na pešej zóne Rendsburgu je zakázaná.
Napriek tomu pribúdajú konflikty. Teraz sa ozývajú výzvy na jasnejšie
identifikovateľnú a rozšírenú zónu zákazu.
14 ročný chlapec
spadol z kolobežky a skončil s otvorenou zlomeninou (fb pzsr)
Ťažko zranený kolobežkár v Bratislave
(fb ms policia)
Mladý muž na kolobežke nemal šancu prežiť.
V rýchlosti ho nabrala dodávka
Elektrokolobežka je nestabilná
Má malé hladké kolieska, vysoko ťažisko, je ťažšia a rýchlejšia než bicykel a v
krízovej situácií nedokáže tak rýchlo
zastaviť. Jazdia na nej aj 2 malé deti bez prilieb. Ak by sa to stalo na
chodníku, tak by zranil chodcov. Kolobežkári jazdia po chodníkoch pre chodcov,
alebo zmiešaných chodníkoch rýchlo ako v tomto videu.
Nehody elektrokolobežiek sa stávajú dosť často. Je to najrizikovejší
dopravný prostriedok na ich počet. Len to propagátori cyklodopravy zamlčujú. Oni ukazujú iba pekné fotky z Holandska vystrihnuté
z kontextu a nikdy som od nich nevidel žiadnu negatívnu správu. Ešte sa hnevajú
na políciu, keď kontroluje cyklistov, že to zneatraktívnuje cyklodopravu.
Požičia si kolobežku na ktorej nevie jazdiť, je rýchla, má malé kolesá, vysoko ťažisko,
nemá prilbu, nemá vodičák, je pod vplyvom alkoholu, alebo len dostane šmyk.
Niekedy je ťažké sa udržať aj na horskom bicykli. Ja som si ju požičal a po 15m
som spadol. Nechápem ako môžu ukazovať rukou smer odbočenia.
Po prechode pre chodcov sa nejazdí, prechod je od slova chodiť. Z bicykla niektorí zosadajú. Z kolobežky nezostúpi nikdy nikto. Aj keď sa vybije, tak sa snažia na nej odrážať. Tak im treba, len chudáka vodiča dostane do problémov. Vodič nemá šancu zareagovať.
Elektrokolobežkár zrazil v Liberci chodkyňu a ušiel, polícia hľadá svedkov nehody
Počet nehôd elektrokolobežiek sa v Nemecku oproti minulému roku zvýšil. Bolo ich cez
1000
Zrazený kolobežkár
(fb video správy)
Elektrokolobežkári si neuvedomujú, že je to najnebezpečnejší vynález dopravy.
Na ich počet na cestách, je najviac zranení. Mohli ísť autobusom, alebo pešo. Je to horšie ako motorka. Kolobežkári nie sú
pôvodne vodiči. Sú to väčšinou pôvodne chodci a pôvodne cestujúci MHD, bez
vodičákov a aj keď ho niektorí majú, tak všetky predpisy vedome porušujú.
Elektrokolobežky spôsobili na Valentína v Grazi dve
nehody so zraneniami
Opitý kolobežkách sa
vyhýbal chodcom, dostal šmyk a havaroval. Bol zakrvácaný a nekomunikoval
UPOZORNENIE PRE KOLOBEŽKÁROV - NAJMÄ ZAČÍNAJÚCICH
TAKMER KAŽDÁ DOPRAVNÁ NEHODA
KOLOBEŽKÁRA KONČÍ SO ZRANENÍM (fb pzsr)
(zdroj: facebook polícia SR)
Nehody
bohužiaľ vznikajú aj na autách, bicykloch, lyžiach či korčuliach. Faktom však
je, že stret bicykla alebo kolobežky s autom môže spôsobiť vážne zranenia,
ktoré môžu mať tragické následky.
So
skúsenosťami na vašej strane môžete v prvom rade výrazne znížiť riziko pádu.
Väčšina nehôd súvisiacich s elektrickými kolobežkami je spôsobená nedostatkom
skúseností.
Kolobežka
láka najmä začiatočníkov (a nielen ich), pretože majú pocit, že ide o
jednoduchý, rýchly a pomerne lacný spôsob dopravy - zvlášť teraz, v letných
mesiacoch. Pri jazde potom častokrát zápasia s prevádzkou e-kolobežky a
dostatočne sa nesústredia na premávku. Taktiež si nemusia všimnúť nerovný
povrch vozovky.
Začiatočník
by si mal na vhodnom úseku nacvičiť najmä rozjazd, brzdenie, vyhnutie sa
prekážke a reakciu v krízovej situácii. Priamo na ceste už totiž môže byť
neskoro. Pri tomto druhu vozidla je zvlášť dôležitý terén cesty a prispôsobenie
jazdy. Inak sa jazdí na suchom hladkom asfalte, na štrkovom podklade alebo
mokrej vozovke. Čím menší obvod kolesa, tým väčšie je riziko šmyku a pádu z
kolobežky.
Prilbu,
rukavice a chrániče kolien a lakťov oceníte pri kolízii a môžu Vám doslova
zachrániť život.
Prečo dochádza k nehodám?
Často sú v tom zahrnuté emócie a dať ľudom do rúk ťažko ovládateľný
stroj, je ako dať komukoľvek samopal (fb video)
Kolobežkári sú na chodníkoch obrovským nebezpečím pre
ostatných ľudí a na cestách sú zase obrovským nebezpečím všetci pre
kolobežkárov
Kolobežky boli pôvodne športové náradie. Niektoré kolobežky majú výkon väčší
než moped a zároveň malé kolesá a vysoko ťažisko.
Lekári z urgentných
príjmov varujú: Elektrokolobežka je jedna z najrizikovejších aktivít počas
leta!
V tomto roku bolo na urgentnom príjme v Bratislave od začiatku mája do
polovice júna celkovo v súvislosti s pádom z kolobežky ošetrených 65 detí. V
prípade 18 pacientov si ich zdravotný stav vyžiadal aj hospitalizáciu. Oproti
roku 2022 stúpol počet zranení viac ako 2-násobne.
Pád z kolobežky často
končí vážnym zranením, ako sú zlomeniny a otrasy mozgu
Preto nejazdite na elektrokolobežkach, je to nebezpečná zábava.
Elektrokolobežkár
zrazil dôchodcu priamo na priechode! Spôsobil mu ťažké zranenia: Ani sa neospravedlnil a ušiel
Počet nehôd
elektrických kolobežiek podľa poisťovne Uniqa vzrástol v rokoch 2018 – 2023 až
desaťnásobne, pod čo sa podpísalo najmä rozšírenie služieb zdieľaných
kolobežiek
Ak by bolo na Slovensku miesto automobilov 3,4 milióna elektrokolobežiek, tak
by boli plné nemocnice zranených, plné cintoríny a hasiči by sústavne hasili nejaký
požiar. Bolo by to horšie, než pri automobilovej doprave. Tento dôležitý fakt žiaľ
cyklokoalíciu, ani kompetentných nikdy nezaujímal. A BECEP? Ten spolu s políciou len apelujú, apelujú
a apelujú na používateľov, čo je totálna strata času. Na ľudí platí len policajný a zákonný bič.
Nebezpečná jazda - Nesprávny postoj väčšiny ľudí na elektrokolobežke
(fb video)
Elektrokolobežka - najnebezpečnejší vynález do cestnej premávky (fb video)
Elektrokolobežky sú v premávke naozaj veľký problém a
bolo by dobré ich zakázať. Aj tak na nich jazdia väčšinou len pôvodne
chodci a cestujúci MHD, bez vodičákov a bývajú arogantní, hoci nie sú v práve
Táto kolobežka bola skrytá za bielym autom a prichádzajúci vodič napravo ju
nestihol včas zaregistrovať. Kolobežkár sa zraní aj bez ťuknutia do auta a
spôsobí zbytočný problém vodičovi s políciou.Bicykle a kolobežky majú
povinnosť jazdiť po pravej strane vozovky.
(z diskusie)
1)...Kolobežka je super vec, ale nie je to hračka. Môžete si
ublížiť riskantnou jazdou. Som motorkár a je ťažké rešpektovať, udržať toľkú
silu na ceste. Stačí sekundové zlé rozhodnutie, má to ťažké následky a nedá sa
to vrátiť. Takže treba sa chrániť aj na kolobežke, rukavice, prilba, atď., nezáleží
na rýchlosti...
2)...Kolobežky
majú vysokú hlučnosť, keď ide niekto na nej po sídlisku. Tie malé tvrdé kolieska
bez odpruženia rachotia na celú ulicu, ako keby šiel na rozheganom
hrdzavom kostitrase. Stačí drobný kamienok, prasklina a padáte k zemi. A policajti požadujú ukazovať rukou smer jazdy. Je to nebezpečné sa držať riadidla iba jednou rukou...
3)...Keď sme boli bicyklovať
rozprával som kamarátovi, ako sú e-kolobežky nebezpečné a vysmial ma, že to som
iba ja z nich strašne pos*atý. No za dve-tri minutý nás obiehal chlap na e-kolobežke,
v zákrute na prasknutom asfalte mu podšmyklo koleso a riadne sa na nej vyrúbal.
Kamaráť len povedal, že nedával pozor. Pritom to nebol žiadny náročný terén,
ani vysoká rýchlosť a držal sa oboma rukami. Nastanie nepadol na hlavu, lebo
nemal prilbu, no odretý bol dosť...
4)...25km/h
je pomerne veľká rýchlosť pre niektorých ľudí. Keď stretávam ľudí svištiacich
cez mesto nad 30km/h, bez prilby, tak sa desím. Nemám problém s rýchlosťou
32km/h, ale od 15km/h už s vodičákom, povinnou prilbou a všetkým čo
treba k motorke...
5)...Až ťa na
ceste v 50km rýchlosti obehne jednokolka s magorom, ktorý ide 70km/h,
tak pochopíš. Ako ukazovať zmenu smeru jazdy na kolobežke. Ono je to tak
nestabilné, že sa nejde bez rizika pustiť jednou rukou. Zmena smeru býva
nečakaná a v kolíznom azimute...
INÉ PRÍPADY
Chuť riskovať sa nevypláca ani na motocykli.
V lese na
Šumpersku byl nalezen mrtvý motorkář. Pravděpodobně tam při jízdě po lesní
cestě spadl ze stroje.
Zbytočná smrť
Aničky († 21): Vizážistka z Prešova zomrela na požičanej štvorkolke!
Malá zaujímavosť na záver z histórie, aj keď ebajk
smrť priamo nezavinil.
Rok 1899: Smrt
budoucího ruského cara v sedle elektrokola.
Cyklisti a kolobežkári dávajte pozor!
Vodič nečakane
otvoril dvere auta, cyklistka si na nich prepichla pľúca. (fb pzsr)
Opitý cyklista
spôsobil nehodu a opitá kolobežkárka, to je realita našich ciest (fb pzsr)
Nehoda pri
otáraní dverí auta, cyklista skončil s ťažkým zranením (fb pzsr)
Pri prechádzaní cez
cestu musí cyklista zosadnúť. Inak to skončí poväčšine nehodou (facebook
video)
Nehoda
cyklistu pri otvorení dverí auta
(facebook video)
Ľudia si nevedia vážiť zdravie a prevládajú emócie
Šialenec si to na elektrickej jednokolke rúbal po ceste
rýchlosťou 60 km/h
Potláčajte emócie
68km v meste na
bicykli – vysoké riziko nehody (fb video)

Nehody cyklistov
Počet zásahov horskej služby
rastie, najrizikovejším športom je cyklistika
Kolízia cyklistu s
turistom na ceste zo Žiarskej chaty
Pád cyklistu nad
Mýtom pod Ďumbierom
Vážny úraz cyklistu
v Slovenskom raji
Úraz maďarského
cyklistu v Prielome Dunajca
Pád cyklistky
v Prielome Dunajca
Záchrana cyklistu v
Žiarskej doline
Pád cyklistu
v Slovenskom raji
Dva súbežné pády
cyklistov na Malinom Brde
Pád cyklistu
v bike parku na Malinom Brde
Úraz cyklistu na
ceste na Sliezsky dom
Smrť poľského
cyklistu v oblasti Sliezskeho domu
Zranená cyklistka
v Prielome Dunajca
Cyklista na Liptove
zrazil iba 5-ročného chlapca a spôsobil mu zranenia. Z miesta činu odišiel
Cyklista v Západných
Tatrách zrazil 71-ročného poľského turistu. S úrazom hlavy skončil v nemocnici
Cyklista na Malinô Brdo
si zlomil nohu
Ošetrenie mladej poľskej cyklistky v Pieninách
Nevoľnosť cyklistu vo Vysokých Tatrách
Cyklista pred očami záchranárov
spadol z cesty. Ma mnohopočetné zranenia
Úraz hornej končatiny
45 ročného cyklistu
Cyklista pri Štrkovci zranil mladé dievča, dolámal jej stavce. Matka hľadá vinníka
Cyklista v Seredi zišiel
z cesty. Pád neprežil (fb pzsr)
Ťažký uraz cyklistky
v Roháčskej doline
Úraz cyklistu v Roháčskej
doline
Ošetrenie cyklistu v Pieninách
Auto zrazilo cyklistu, Na vine je cyklista, ale vodič
bude mať žiaľ tiež problémy (fb)
Chodník
zrýchlil cyklistov, pribudlo úrazov aj smrteľných.
V Pieninách vynovili popraskaný chodník. Cyklisti začali jazdiť
rýchlejšie a začalo pribúdať veľké množstvo úrazov, aj smrteľné. Ľudia odmietajú
zosadnúť z bicykla aj keď je to dopravnou značkou prikázané.
Vážny úraz cyklistu v Kláštore pod Znievom
Náraz cyklistu do
stromu na šmykľavom trialy vo vysokej rýchlosti skončil ťažkým zranením
Cyklista zrazil na
pešej zóne 4 ročné dievčatko a ušiel (fb pzsr)
Pokiaľ to kompetentní nebudú riešiť, takéto prípady budú
pribúdať či už s bicyklom, alebo ešte ťažšou a rýchlejšou elektrokolobežkou. Aktivistom propagujúcich
cyklodopravu, ide o zníženie áut v centre mesta, čo sa však prejaví na väčšom
počte nehôd ako je táto. Ľudia vlastniaci auto u nás, nepôjdu na bicykli ani
kolobežke.
Štatistika z Lipska ukázala, že len 5% prešlo na cyklo
dopravu. U nás to bude 0,1%. U nás idú ľudia na aute z práce, hoci to má 600m,
vraj načo pôjde na bicykli, keď má auto. Bicykel má 15 rokov v garáži. Alebo
jazdia z veľkej diaľky a v daždi a mraze nepôjdu, keď vezú deti do školy. Ťaží
sa im vstať zo stoličky, keď idú na WC. Odmietajú na výlety, ak sa tam nedá
autom, že kto by sa tam pešo trepal do lesa.
Cyklochodníky nepomôžu, keď majú atrofované nohy a myslia
si, že im patrí svet. A naviac im je zima. Keď som bol na bicykli pri 10st, tak
sa čudovali, že v takej zime bicyklovať. Že som jazdil aj v mraze som im ani
nehovoril.Aj v Holandsku napriek ich ukážkovej cyklodoprave umrie
ročne cca 200 cyklistov. Napr. v Londýne na pešej zóne na určitých miestach
zhabú kolobežku v prospech štátu, Francúzsko zakazuje jazdu po pešej zóne, aj v
Rakúsku je 2000€ pokuty napr. za prečipovanie bicykla, len u nás dohovor, alebo
väčšinou 10-20€, (max 50€, o vodičák neprídu, ak ho majú) ak vletí policajtovi
do rany.
Na Slovensku je cyklodoprava vnímaná skôr ako šport, než doprava do práce. Do akcie do práce na bicykli sa zapájajú aktívni cyklisti. U nás si požičali zdieľané bicykle a šli sa s deťmi previezť po hrádzi.
K akým problémom musí dôjsť, aby kompetentní začali riešiť bezpečnosť
chodcov? Dokedy ešte? Takéto prípady budú pribúdať.
Nehoda
cyklistu s autom pri odbočovaní (fb
video)
Cyklotrasy križujúce cestu pre auta sú vyhodené peniaze. Ak je cyklopruh tesne
súbežne vedľa cesty, je zvýšené riziko nehody pri odbočovaní auta, než keby bol
cyklopruh oddelený a postavený až kus za odbočkou. Vtedy by mal vodič auta
na cyklistu výhľad z predného skla a bola by zvýšená šanca, že si
cyklistu prechádzajúceho priečne cez cestu všimne. Auta zakázať nemôžeme, lebo
kto by vozil tovar a remeselníci by neprišli k zákazníkom, ani ľudia do
práce 50km. Ja by som na bicykli po
súbežnom cyklopruhu namaľovanom na ceste nešiel, ani keby mi za to platili. Ja
si na mape naplánujem presne najbezpečnejšiu trasu, aj keď je to s 1km obchádzkou.
Na chodníkoch zosadám asi jediný a cez križovatky prechádzam z bicyklom ako
chodec. Radšej prísť o 10 minút neskôr, než sa dať odniesť v rakve.
Nákladné autá majú na
európských cestách 15% podiel smrteľných nehôd, aj keď predstavujú len 3% z
celkovej dopravy
Pritom aktivisti propagujúci cyklo dopravu, chcú znížiť počet osobných áut, kde
umiera práve ten cyklista, alebo chodec. Vodič nákladného auta nemôže presadnúť
na elektrokolobežku. A všetci vieme, že cyklisti a chodci najviac nedodržujú
pravidlá cestnej premávky. Pretože sa mi smial cyklista, ktorý vlastní vodičák
na nákladné auto, že sa bojím prejsť na bicykli na červenú.
Cyklista zomrel po zrážke s cestárskym autom, na
bicykli viezol aj dieťa: Skončilo v nemocnici!
Na slovenskom pohári v downhille sa ťažko zranili
dvaja cyklisti a stredne ťažko štyria
Expert o nehodách cyklistov, preceňujú schopnosti a nenosia prilby, pribúda nehôd
Nehoda
cyklistu s autom si vyžiadala prevoz vrtuľníkom
Vážna nehoda uprostred
Holíča. Cyklista podľahol zraneniam (fb pzsr)
Jazda na bicykli sa stala osudnou pre maloletého
cyklistu
Konflikty cyklistov na
magdeburských chodníkoch, zákazy takmer nikto nedodržiava
Trnavská polícia za 3
dni riešila 3 nehody cyklistov za ktoré si mohli sami (fb pzsr)
Tragická smrť cyklistu v Skalici (fb pzsr)
Zrážka 2 cyklistov
a pád do rieky (fb video)
Na bicykli sa cez prechod
nejazdi - hrozivá nehoda (facebook video)
Cyklisti uviazli v lese s ebajkami
a potrebovali
pomoc horskej služby
Nemali jazdiť s ebajkom, a bicykel mal mať maximálne
8,5kg, ktorý môžu nosiť v jednej ruke.
Uviaznutý ebajker v lokalite Fľak
Uviaznutí ebajkeri (fb)
Uviaznutí cyklisti
potrebovali pomoc (fb)
Zablúdení cyklisti (fb)
Nehodovosť cyklistov
porovnanie na Slovensku a v cyklistickom raji
Holandsku.
Slovensko má 5,43mil. obyvateľov a Holandsko má 17,7mil. obyvateľov. Holandsko
má 3,25x viac obyvateľov. (údaje z roku 2022)
Na Slovensku zomrelo
v roku 2023 pri dopravných nehodách 13 cyklistov
Už v roku 2010 umrelo
v Holandsku 185 cyklistov
Na počet odjazdených kilometrov to nesmieme počítať, pretože GPS verejný monitoring majú len zdieľané bicykle a počítadla na určitých mostoch a prejazdoch nedokážu zistiť, akú dlhú trasu konkrétny cyklista prešiel.
Znížením počtu áut síce môže klesnúť počet autonehôd, ale zároveň pribudnú nehody cyklistov bez ochrannej konštrukcie s airbagmi. Pri našich cestách, výstavbe cykotrás, tendrovania, protestoch majiteľov pozemkov, napádania tendrov a keďže väčšina ľudí jazdí do práce ďaleko do iného mesta, rozvážajú deti, ponáhľajú sa všade nervózne a za škaredého počasia, alebo v zime by ani nesadli na bicykel, tak to s nehodami cyklistov bude drastické. Keď som bol bicyklovať a bolo 10st.C, tak sa čudovali, že veď už je zima na bicykel. Môžu im aj zlatom vydláždiť cyklotrasy, tých ľudí na bicykel do práce nikto dobrovoľne neprinúti. Majú minimálnu mzdu, sťažujú sa a napriek tomu jazdia autom všade. A že prečo nejdú na bicykli? Že načo, keď majú auto. Naviac u nás cyklisti porušujú predpisy sústavne. Budeme v EU prví v nehodách cyklistov.
Cyklodoprava nemá len výhody, ako prezentuje cyklokoalícia, ktorá
ju podporuje aj za cenu vyššieho poctu zranení a úmrtí, pre snahu znížiť počet
áut. Veľké množstvo nehôd cyklistov a
kolobežkárov je však bez účasti automobilov, ale účastníkmi sú naopak
chodci. Naviac 95% vodičov na
cyklodopravu nemôže prejsť, nákladné a dodávkové autá určite nie a tie spôsobujú
na ich počet najviac nehôd. Aj preto, že na profesionálnych vodičov tlačia zamestnávatelia
a majú zlý výhľad z takého vozidla. Na kolobežkách jazdia tí, ktorí predtým
chodili pešo, alebo cestovali v MHD.
Praha, ani
Bratislava nie je Kodaň, ktorá je rovná placka so širokými bulvármi
Pár mladých cyklomaniakov na Slovensku chce jazdiť na bicykli po meste, ale nemôžeme
kvôli nim rozbiť celu autodopravu. V Prahe a Bratislave je veľa starších ľudí,
matky s deťmi, sychravé veľmi premenlivé počasie, ľudia jazdia na dlhé
vzdialenosti, ulice sú v kopcoch. Tí na bicykli nikdy nepôjdu a ani nemôžu.
Nehoda cyklistu, ani cyklopruh
ho neochránil (fb video)
Pre toto nejazdím na cestách a cyklopruhy sú vyhodené peniaze. Najlepšie je ísť
pešo. Ľudia z áut nepresadnú na bicykel, ani keby mali cestu celú len pre seba.
Kopu áut je firemných, z veľkej diaľky. Nákladných áut je iba 3%, ale na
nehodách sa podieľajú až 15%. Tí na bicykle nesadnú. Súčasne pribúda aj cyklistov
a to zvyšuje nehodovosť. Na zamestnancov dodávok a nákladných áut tlačia
zamestnávatelia a tí potom jazdia v strese.
Na bicykli jazdia tí, ktorí predtým
chodili pešo, alebo nechcú čakať a tlačiť sa v MHD, ktorá je u nás pre
študentov a dôchodcov zadarmo a pre dospelých za 0,6€ bez časového obmedzenia
na celú trasu linky.
Z centra je blízko pešo na stanicu,
štadión, kúpalisko, do nemocnice, k zubárovi, do obchodov, na úrad, na poštu,
do kaderníctva a všade, kde treba. Cyklochodníky sú dobré typu Vážska
cyklomagistrála a ten zvyšok do mesta to sa dá prejsť pomaličky pomedzi
paneláky. Na bicykli po hlavnej ceste, aj keď je tam cyklopruh, je samovražda.
Len aby ušetril cyklista 5 minút, tak zvolí spôsob dopravy ako ten vo videu.
Popri potoku jazdia kolobežkári po
dvaja na jednej 35km/h. Ebajkeri tiež. Podľa rýchlosti bicykla poznám či jazdí
bez motora, alebo s nim. Keď ja môžem ísť pešo cez pol mesta do nemocnice, tak
oni sú leniví a zbytočne ohrozujú ostatných. Ak mám ísť na druhý koniec mesta,
tak si tých 0,6€ dám, a netreba ani mestskú kartu na autobus.
Zdieľaný bicykel tiež nie je zadarmo,
je to námaha, gripy riadidiel sú ušmudlané plné baktérií, viac ako WC misa a
ešte zmoknem, alebo sa treba inak obliecť než chodec a nemôžem držať dáždnik v
ruke. A riskovať že ma nechtiac nejaké auto zmietne z cesty.
Bicykel je dobrý do prímestských
častí. Nie je problém na chodníku, alebo v podchode zosadnúť a ísť pešo. Nikto
sa vám smiať nebude. Skôr je to tak, že ak sa jeden vezie, ostatní tiež
nezosadnú, ako stádo oviec. Kam sa všetci tak ponáhľajú?
Autá na prechode pre chodcov mi dávali
prednosť a cyklista sa na mňa vyrútil vedľa auta a skoro ma zrazil a ešte mi
nadával do k.... bolo 5:55 ráno. Zaujímavé že ráno do prace zaspáva také veľké
množstvo ľudí. Do práce sa ponáhľajú a z práce tiež.
Nie sú to ľudia vo veku, že by mali
malé detí a vodili ich do škôlky. Starý bradatý opitý chlap, alebo študenti v
teplákoch bez prilieb na nestabilných kolobežkách, ktoré majú vysoko ťažisko,
malé kolieska a sú ťažké a rýchle.
Požičal som si kolobežku a po 15m som
spadol. V práci všetci vlastnia auto a na bicykli odmietajú jazdiť, že načo,
keď majú auto. Bolo 10 st.C. a keď som jazdil na bicykli, že či mi šibe, že už
je zima na bicykel.
Tí ktorí u nás jazdia na bicykli, tak
len pre šport a do práce jedine autom. To len pár ľudí sa snažia presadiť
verejnú mienku pre podporu cyklodporavy, aj za cenu zvýšeného počtu úmrtí
cyklistov, alebo chodcov zrazených kolobežkármi. Štúdia z Nemecka uvádza, že
95% ľudí nemôže prejsť z áut na cyklodopravu. Avšak nárast bicyklov počet nehôd
zvyšuje. Holandsko, kde sú cyklotrasy, malo v roku 2022, 290 mŕtvych cyklistov.
To nákladne auto vo videu sa ponáhľalo. Ak by tam nepostavili cyklopruh,
cyklista by išiel autobusom, alebo pešo a nič by sa mu nestalo. Veľa cyklistov
nie sú vodiči. Mix rôznych dopravných prostriedkov spôsobuje logicky viac
nehôd, než keby existovali len autá a chodci. Lekári z úrazoviek hovoria, že
jednostopé vozidlá sú najrizikovejšie.
Do práce
by som na bicykli nejazdil ani keby mi za to platili. Teraz aj tak začína
mrznúť, 2-3km nie je ďaleko pre chodca a viac je zase ďaleko aj pre cyklistu.
Ráno pôjdem za pekného počasia na bicykli a z práce bude lejak. Najhoršie
nastane, ak začne pršať v polovici cesty a dostanem defekt.
Viac
cyklistov v meste podľa cyklokoalície vraj prispeje k menšej nehodovosti. Najčastejšie na bicykel sadajú tí, ktorí predtým
chodili pešo, alebo cestovali MHD. Aj
keby prešlo 20% vodičov na bicykle, zvyšní vodiči by zrážali tú novú masu
cyklistov oveľa viac. 95% vodičov z auta na bicykel prejsť nemôže. Ak vezmeme
celkove štatistiky napr. z Nemecka, tak nákladných áut je 3%, ale podieľajú sa
na 15% nehodách. Takže viac cyklistov, znamená viac nehôd. Ťukance dvoch áut znamenajú
často iba škodovú udalosť. Ťukanec cyklistu s autom, znamená ťažké zranenie,
alebo dokonca smrť cyklistu, ktorý nemá vodičák a vedome porušuje predpisy,
lebo mu nič za to nehrozí. Ďalší nešvár je, že pre cyklistov a zvlášť kolobežkárov,
trpia chodci na chodníku. Aj tam pribúda
úrazov a úmrtí. Lekári z urgentných príjmov hovoria, že je to najnebezpečnejší
druh dopravy.
Bežné arogantné správanie nemotorových účastníkov cestnej premávky
(fb video)
Takých ľudí na bicykloch a kolobežkách som osobne videl veľa. Jeden ma takmer
zrazil a začal mi nadávať do k.... pritom autá mi dávali na prechode prednosť.
Na autá si treba dávať pozor iba na ceste. Na kolobežkára a cyklistu, aj v
obchodnom dome, na chodníku, na pešej zóne, na hrádzi, všade, je tichý a na
ťažkom elektrobicykli, alebo kolobežke zrazí chodca od chrbta rýchlosťou ako
motorka.